Εργοθεραπεία
Μπορεί ο εργοθεραπευτής να βελτιώσει την λειτουργικότητα και την ανάπτυξη του παιδιού;
Γιατί πρέπει να πάω έγκαιρα στον εργοθεραπευτή;
#therapy #occypationaltherapist
Τί είναι εργοθεραπεία και πότε χρειάζεται ένα παιδί εργοθεραπεία;
Η εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που απώτερο σκοπό της έχει την βελτίωση της λειτουργικότητας και την προώθηση της ανάπτυξης των παιδιών, μέσα από την χρήση του παιχνιδιού και των σκόπιμων δραστηριοτήτων (ΑΟΤΑ 1976). Επίσης η Εργοθεραπεία δραστηριοποιείται στην διάγνωση, πρόληψη, πρώιμη παρέμβαση και αποκατάσταση δεξιοτήτων που σχετίζονται με δραστηριότητες καθημερινής ζωής, την εργασία ή σε παραγωγικές διαδικασίες, το παιχνίδι ή τη διασκέδαση.
Με βάση τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπευτών, αν το παιδί μας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, θα πρέπει να ζητήσουμε εργοθεραπευτική αξιολόγηση.
Ποιες δυσκολίες έχουν συνήθως τα παιδιά.
Εργοθεραπεία
Εργοθεραπευτής
• Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του, πράγμα που σημαίνει ότι ένα παιδί μπορεί να μην ενδιαφέρεται για τα εν λόγω παιχνίδια ή να μην τα καταφέρνει.
• Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Να μην έχει δηλαδή, ανάλογα με την ηλικία του, τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα του ή τα παπούτσια του, να πάει στην τουαλέτα κλπ.
• Είναι αδέξιο, πέφτει εύκολα και συχνά.
• Πέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα και έχει δυσκολία να υπολογίσει την θέση του σώματος του σε σχέση με το περιβάλλον.
• Του είναι δύσκολο να συγκεντρωθεί πάνω από 5-10 λεπτά.
• Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο (ένα παιδί πριν γράψει θα πρέπει να μπορεί να συντονίσει την κίνηση του χεριού του, ώστε να φτιάξει πάζλ- η δυσκολία καθορίζεται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού), να κόψει με το ψαλίδι.
• Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ή η ομιλία του είναι δυσνόητη και δεν αρθρώνει σωστά.
• Μοιάζει αδύναμο, με ελαττωμένο μυϊκό τόνο.
• Δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτίμα να παίζει με μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά.
• Αντιστρέφει τα γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γραφεί.
• Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.
• Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
• Αποφεύγει την παιδική χαρά.
• Κουράζεται εύκολα με τις σχολικές του εργασίες.
• Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
• Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από αλλά παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα.
Ο εργοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους, να ενταχθούν πιο εύκολα στο κοινωνικό σύνολο και να νιώσουν όμορφα στο οικογενειακό περιβάλλον.