top of page
speechtherapy 6.jpg
λογο.png

Δυσλεξία

Πολλά συμπτώματα στην ανάγνωση, στην γραφή και στα μαθηματικά μας φανερώνουν ότι κάποιος μπορεί να έχει δυσλεξία. Πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την δυσλεξία και πως μας βοηθάνε οι θεραπείες; 

#specialeducation

Δυσλεξία και τα συμπτώματα που πρέπει να μας ανησυχήσουν. 

Δυσλεξία είναι μία μαθησιακή δυσκολία, η οποία εμφανίζεται σε  παιδιά ή  ενήλικες με νοημοσύνη μέσου όρου ή πάνω από το μέσο όρο, που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία στη μάθηση, σε ένα ή περισσότερα επίπεδα γραπτής γλώσσας, ανάγνωσης και ορθογραφίας, που μπορεί επίσης να συνοδεύεται από δυσκολία στην αρίθμηση, βραχύχρονη μνήμη, λογική ακολουθία σκέψης, ακουστική και/ή οπτική αντίληψη.

Αν και η διαταραχή σχετίζεται με τον γραπτό λόγο, σε ορισμένες περιπτώσεις πλήττεται και ο προφορικός λόγος.

Παρακάτω περιγράφονται μερικά από τα πιο συνήθη συμπτώματα της δυσλεξίας :

Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Δυσλεξία

Ανάγνωση :

  • Διαβάζει αργά, διστακτικά, συλλαβιστά

  • Χάνει τη γραμμή όπου διαβάζει

  • Παραλείπει, αντικαθιστά ή προσθέτει γράμματα, συλλαβές, λέξεις

  • Αντικαθιστά λέξεις με άλλες οπτικά παρόμοιες

  • Κάνει καθρεφτική ανάγνωση ( π.χ. χα αντί για αχ )

  • Παραλείπει τα σημεία στίξης

  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει το κείμενο που έχει διαβάσει

Γραφή - Ορθογραφία :

  • Παραλείπει ή προσθέτει γράμματα

  • Αντικαθιστά γράμματα που μοιάζουν φωνητικά ( π.χ. β-φ, δ-θ, γ-χ) ή οπτικά ( ο-α, ζ-ξ)

  • Αντιμεταθέτει γράμματα ( πέρτα αντί πέτρα)

  • Αντιστρέφει γράμματα (3/ε)

  • Δεν τονίζει ή << προτονίζει>> τις λέξεις

  • Αγνοεί τους κανόνες στίξης και την εναλλαγή μικρών-κεφαλαίων γραμμάτων

  • Η γραφή του είναι ακατάστατη και τα γράμματα δυσανάγνωστα

  • Κάνει λάθη ενώ γνωρίζει τους γραμματικούς κανόνες

  • Στην έκθεση χρησιμοποιεί τηλεγραφικό λόγο και κακή σύνταξη

Μαθηματικά :

  • Αντιστρέφει αριθμούς που μοιάζουν οπτικά (6-9)

  • Μπερδεύει οπτικά όμοια μαθηματικά σύμβολα ( +/x , -/= )

  • Δυσκολεύεται στις αριθμητικές έννοιες ( λιγότερα - περισσότερα )

  • Δυσκολεύεται στην εκμάθηση των πινάκων πολλαπλασιασμού

  • Δυσκολεύεται να κάνει πράξεις

  • Δυσκολεύεται με τους νοερούς αριθμητικούς υπολογισμούς γι΄ αυτό μετράει δάχτυλα

  • Ξεχνάει τα κρατούμενα

  • Δυσκολεύεται στην επίλυση προβλημάτων

Άλλες :

  • Δεν προσέχει και δεν συγκεντρώνεται, ιδιαίτερα την ώρα του μαθήματος

  • Δεν οργανώνει τα αντικείμενα που χρησιμοποιεί για διάφορες δραστηριότητες

  • Κουράζεται πολύ γρήγορα με τις δραστηριότητες του σχολείου

  • Δυσκολεύεται με την εκμάθηση της ώρας

  • Διασπάται η προσοχή του όταν ασχολείται με σχολικές υποχρεώσεις

  • Αποφεύγει και παραπονιέται για το σχολείο

Κλείστε τώρα ραντεβού για αξιολόγηση με ειδικό παιδαγωγό.

bottom of page